نخستین روستای روی آب در چین + عکس
 
تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

 نخستین روستای روی آب در چین

تور چین - دیدنی های شانگهای چین

در این مطلب به گزارشی که کارکنان رادیو بین المللی چین در دیدار از  نخستین روستای روی آب در چین آماده کرده اند را می خوانیم. دهکده یا روستای جوئو جوان در استان جیان سو چین در فاصله صد کیلومتری شهر معروف شانگهای چین قرار دارد که با هم می خوانیم :

امروز شنبه 24 اکتبر 2 آبان، همه شنوندگان و کارکنان همراه رادیو بین المللی چین صبح ساعت 7 و 30 دقیقه برای سفر به دهکده جوئو جوان که به عنوان نخستین روستای روی آب در چین شهرت دارد عازم شدیم.

 نخستین روستای روی آب در چین + عکس

دهکده جو جوان دهکده ای است قدیمی که حدود 900 سال قدمت دارد. در 900 سال پیش، یک شخص ثروتمند به نام جو در این محل زندگی می کرد. او با هزینه خود یک معبد بودایی ساخته و کمک های زیادی را در اختیار مردم محلی قرار می گذاشت. مردم محلی با احترام به او و برای سپاسگزاری از زحمات ایشان اسم محل را به جو جوان تغییر دادند.

 نخستین روستای روی آب در چین + عکس

به نظر مي رسد این دهکده در داخل آب رودخانه ساخته شده است. قايق هاي کوچک و متوسطي که در حال حرکت های منظم و یا در حال توقف هستند که مناظر زيبايي را از زواياي مختلف به بازدید کنندگان که اکثر انان توریست بوده جلوه بسیار خوبی نمایان می سازد.

بعد از دیدن از جوئو جوان ما به مرکز شهر شانگهای برگشتیم و از پارک یو یوان که حدود 500 سال قدمت دارد دیدن کرده و پس از آن به بازار سنتی شانگهای رفتیم.

پارک یو یوان که در حدود 500 سال پیش، یک مقام محلی استان سی چوان در دوران سلسله مین چین برای پدر خود احداث کرده بود. در این پارک بناهایی با معماری سنتی زیادی ساخته شده و همچنین مناظر بسیار زیبایی از جمله دریاچه مصنوعی، درختان و سنگ هایی که از اشکال گوناگونی ساخته شده دیده می شود.

 نخستین روستای روی آب در چین + عکس

امروز شنبه که روز تعطیلی در چین است بازار سنتی شانگهای در بغل پارک یو یوان بسیار شلوغ است. گردشگران زیادی از کشورهای مختلف در اینجا گردش می کنند و خرید می کند. بازاری که بسیار بزرگ و کالاهای متنوع می فروشد منظره خاصی نشان می دهد. شنوندگان رادیو در این بازار کالاهای مورد پسند خود را خریدند.

حدود ساعت 8 شب، همه شنوندگان به اسکله رودخانه هوان پو رفتند و سوار کشتی گردشگری شدند. کشتی ای خیلی بزرگی که حدود 200 مسافر در خود جا می دهد. منطقه وای تان که برج ها و ساختمان های بسیار مدرن و همچنین مراکز بازرگانی شانگهای در ان واقع بود در شب بسیار زیبا و نورانی است و در کشتی با دیدن از آن خستگی ما از بین می رود.

حدود ساعت 9 و نیم شب از کشتی پیاده شدیم و به هتل بازگشتیم. روزی بسیار خوبی برای من بود.

نویسنده: حسینعلی کیوانی

جهت اخذ انواع ویزای چین با ما در تماس باشید.



درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان