انواع آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی ایران
 
تور چین |ویزای چین -قیمت مناسب ، ارزان ،با کیفیت
هر آنچه که برای مسافرت به چین لازم دارید

انواع آژانسها و یا دفاتر خدمات مسافرتی موجود در ایران

در ایران آژانس ها و دفاتر خدماتی مسافرتی و تورهای داخلی و خارجی تقسیم بندی و حیطه فعالیت مشخصی دارند که موظف به رعایت آن قوانین می باشند. در این قسمت از مطالب وبسایت تور چین 20 به این تقسیم بندی ها در قانون می پردازیم:

به استناد بندهای الف، ب و پ ماده یک آیین نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی موضوع تصویب نامه شماره 14404/ت23203ها مورخ 5/04/1380هیات محترم وزیران آژانسهای مسافرتی به سه دسته زیر تقسیم می گردند .

آژانسهای بند الف

آژانسهای مورد اشاره در بند الف ماده یک آیین نامه فوق الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیط خطوط مختلف هوایی داخلی و خارجی است. شایان ذکر است این گونه دفاتر نه تنها به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند بلکه حق فروش تورهای سایر دفاتر برگزارکننده را نیز ندارند چرا که اساساً مجاز به عقد قرارداد تور با مسافر نیستند. ضمناً این نوع از آژانسهای مسافرتی با رعایت آیین نامه ها و ضوابط مربوطه می توانند عضویت یاتا IATA درآیند. به اینگونه دفاتر اصطلاحاً آژانسهای دارنده مجوز بند الف گفته می شود

آژانسهای بند ب

آژانسهای مورد اشاره در بند ب ماده یک آیین نامه فوق الذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر فعالیتهای مرتبط با صنعت گردشگری می باشد. شایان ذکر است این گونه دفاتر حق برگزاری تور در مسیر عربستان حج، سوریه و عراق را ندارند. به اینگونه دفاتر اصطلاحاً آژانسهای دارنده مجوز بند ب گفته می شود.

 

آژانسهای بند پ

آژانسهای مورد اشاره در بند پ ماده یک آیین نامه فوق الذکر که تحت نظارت سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهایی است که جنبه زیارتی دارد از جمله برگزاری در مسیر عربستان حج، سوریه و عراق. شایان ذکر است این گونه دفاتر حق برگزاری تور در مسیرهای غیر زیارتی را ندارند. به اینگونه دفاتر اصطلاحاً آژانسهای دارنده مجوز بند پ گفته می شود.

نکته مهم: آژانسهای مسافرتی موجود در کشور می توانند هر یک از مجوزهای مذکور را به طور مجزا و یا ترکیبی از دو یا هر سه مجوز داشته باشند. در آن صورت آژانس مربوطه به طور همزمان تحت نظارت مستقیم تمامی سازمانهایی قرار خواهد داشت که مجوزهای خود را از آنها دریافت نموده است.

 

دریافت و اخذ انواع ویزای چین در کوتاه ترین زمان ممکن



درباره وبلاگ


تمام اطلاعات لازم جهت تور چین |تور پکن| تور گوانجو |تور شانگهای| تور هانگزو |ویزا| بلیط |هتل |قیمت |خرید را در این سایت تخصصی تور نمایشگاهی چین بیابید
آخرین مطالب

نويسندگان